Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Skrzaty

Godziny pracy oddziału: 7.00-17.00 

Nauczycielki:

Marlena Klimek

Maria Giejba

 

Zapraszamy na konsultacje indywidualne lub telefoniczne rodziców, którzy chcą dowiedzieć się więcej o postępach, osiągnięciach lub trudnościach swojego dziecka  po wcześniejszym ustaleniu terminu spotkania osobiście lub pocztą mailową. 


Tematyka zajęć w roku szkolnym 2024/2025

Wrzesień

1.Witamy po wakacjach

2. Wokół nas

3. Nasze pasje, nasze bziki

4. Jesień w naszej okolicy

 

Plan daltoński w grupie skrzatów

Nasze Przedszkole pracuje w oparciu o koncepcję Planu Daltońskiego od roku szkolnego 2015/2016. Według tej koncepcji działania nauczyciela ukierunkowane są na wdrażanie dzieci do odpowiedzialności, samodzielności i współpracy, refleksji. Plan daltoński zawiera wiele elementów, które należy wprowadzać stopniowo i dobierać odpowiednio do wieku, predyspozycji i potrzeb wychowanków.

W naszej  grupie- Skrzaty w pierwszym półroczu będą kontynuowane następujące elementy planu daltońskiego:

    1. Plan dnia- ten element planu daltońskiego przedstawia  za pomocą obrazków plan dnia w przedszkolu. Dzięki czemu pomaga on dzieciom w organizacji czasu oraz uświadamia dzieciom czynności występujące kolejno po sobie np. mycie rąk przed posiłkiem, spożywanie śniadania, zabawy z panią itd. Realizowanie tego elementu planu daltońskiego pozwoli dzieciom poczuć się bezpiecznie w przedszkolu.
    2. Dyżury (od jadalni, od łazienki)- Na tablicy w klasie znajdują się ilustracje związane z pełnionymi przez dzieci obowiązkami: dbałość o czystość w łazience, pomoc w rozkładaniu łyżek na stołach przed posiłkiem. Dzieci będą pełnić dyżury w parach. Przy każdej ilustracji z określonym dyżurem będą znajdować się znaczki dzieci. Pełnienie dyżurów wdraża do podejmowania współpracy, wzmacnia poczucie wartości i odpowiedzialności.
    3. Kolorowe Dni tygodnia- w tym elemencie każdy dzień ma określony kolor: poniedziałek - czerwony, wtorek - niebieski, środa - pomarańczowy, czwartek - zielony, piątek – żółty, sobota i niedziela- biały. Dzieci za pomocą kolorów łatwiej zapamiętają dni tygodnia. Jest to pomocne w odnoszeniu się do pewnych czynności, zdarzeń, które odbywają się w przedszkolu np. w poniedziałek jesteśmy pierwszy dzień w przedszkolu po weekendzie, w piątek jest j. angielski, itd.
    4. Wizualizacja półek- ten element ma pomóc w organizowaniu przestrzeni do pracy. Dzięki zdjęciom regałów, na których poukładane są zabawki np. puzzle, klocki, figurki, dzieci mogą odnieść się do nich w czasie porządkowania. Wizualizacja półek wspomaga poczucie odpowiedzialności i samodzielności.
    5. Pomocna dłoń nauczyciela- ten element dotyczy wyboru asystentów nauczyciela na dany tydzień. Dzieci te będą pomagać we wskazanych przez nauczyciela czynnościach, np. rozdawanie innym dzieciom z grupy pomocy dydaktycznych. Poprzez zastosowanie tego elementu dzieci uczą się współpracy, odpowiedzialności za powierzone zadania, wzmacnia się poczucie własnej wartości u dzieci.
    6. Wizualizacja pogody-ten element przedstawia za pomocą piktogramów pogodę. Wybrane dziecko zaznacza zaobserwowaną pogodę w ciągu dnia. Dzięki zastosowaniu tego elementu dzieci mają możliwość obserwacji, zauważania zmian w pogodzie w odniesieniu do obecnej pory roku.
    7. Hałasomierz- jest to wprowadzenie sygnalizatora jako wskaźnika poziomu hałasu podczas poszczególnych aktywności: zabawa swobodna, posiłki, zajęcia edukacyjne. Dzięki temu dzieci uczą się odpowiednio zachowywać w zależności od bieżącej aktywności w przedszkolu.
    8. Tablica zadań (dzieci będą wykonywać określone zadanie na dany tydzień, które będzie omawiane na początku tygodnia i przyczepiane na tablicy zadań. 
    9. Praca w parach (aby dzieci uczyły się współpracować z partnerem w trakcie zajęć, wykonywania wspólnych zadań).
    10. Szwedzki stół (komponowanie kanapek z dostępnych produktów trakcie śniadania), samodzielne nalewanie zupy, napojów, nakładanie surówki.
    11. Sami po sobie sprzątamy (porządkowanie stolików po skończonym posiłku: składanie talerzy, odnoszenie kubka do koszyka, wsunięcie krzesła do stolika)

 

W tym roku szkolnym będą wprowadzane etapami kolejne elementy planu daltońskiego w tym:

  1. Uwaga odroczona, która ma służyć dziecku w samodzielnym poszukiwaniu pomocy, rozwiązań.

   2. Zwiększenie ilości zadań w tygodniu do pięciu.  Piąte zadanie dzieci samodzielnie sobie wymyślają. Spośród propozycji dzieci nauczycielka wybierze dwa zadania. Spośród tych dwóch, tylko jedno będzie do wykonania.

Międzynarodowym Projekcie Kolorowe Uczucia Gucia

Międzynarodowym Projekcie Kolorowe Uczucia Gucia

Nasza grupa bierze udział w Międzynarodowym Projekcie Kolorowe Uczucia Gucia. Jest to projekt pomagający dzieciom w rozróżnianiu i rozumieniu uczuć, emocji. Uczy dzieci poszukiwania sposobów radzenia sobie z emocjami. Na stronie projektu, która znajduje się na facebooku umieszczane są, za zgodą rodziców zdjęcia i relacje z realizacji projektu. Dziękujemy rodzicom za wyrażenie zgody do udziału w projekcie.