Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Elfy

Oddział pracuje w godzinach: 7:30 - 16:30

Nauczycielki:

Aneta Siedlecka a.siedlecka@pm73.elodz.edu.pl

Jolanta Grabarczyk j.grabarczyk@pm73.elodz.edu.pl

Zapraszamy na konsultacje indywidualne lub telefoniczne rodziców, którzy chcą dowiedzieć się więcej o postępach, osiągnięciach lub trudnościach swojego dziecka.

Godziny dostępności dla rodziców

Aneta Siedlecka/ Jolanta Grabarczyk

Poniedziałek: 11.00-12.00/12.00-13.00

Maja Lubieniecka ( logopeda)

Środa 14.30- 15.30

 

Tematyka zajęć w roku szkolnym 2023/2024:

Wrzesień

1. Witaj Przedszkole!

2. Moja grupa

3. Jestem przedszkolakiem

4. Jestem bezpieczny na drodze

Październik

1. Jesień w parku, w lesie

2. Jesień w sadzie, w ogrodzie

3. Zwierzęta jesienią

4. Domowi ulubieńcy

Listopad

1. Jesienna pogoda

2. Polska- mój kraj

3. Zdrowie naszym skarbem

4. Urządzenia elektryczne w domu

Grudzień

1. Mikołajki

2. Bezpieczne zabawy zimowe

3. Święta tuż, tuż

4. Zima wokół nas

Styczeń

1. Tak mija czas

2. Zwierzęta zimą

3. Babcia i Dziadek

4. Zawody dorosłych

Luty

1. Baśnie, bajki, bajeczki

2. Wspaniałe zabawy na śniegu

3. Tajemnice kosmosu

4. W dziecięcym laboratorium

Marzec

1. Dinozaury

2. Marcowa pogoda

3. Wiosna wokół nas

4. Moje emocje

Kwiecień

1. Wielkanoc

2. Wiosna na wsi

3. Jesteśmy Eko

4. Mój kraj- Polska


PLAN DALTOŃSKI W GRUPIE IV

Nasze Przedszkole pracuje w oparciu o koncepcję Planu Daltońskiego od roku szkolnego 2015/2016. Według tej koncepcji działania nauczyciela ukierunkowane są na wdrażanie dzieci do odpowiedzialności, samodzielności i współpracy, refleksji. Plan daltoński zawiera wiele elementów, które należy wprowadzać stopniowo i dobierać odpowiednio do wieku, predyspozycji i potrzeb wychowanków.

Jest mi niezmiernie miło poinformować, że nasze przedszkole otrzymało certyfikat przedszkola daltońskiego.

W naszej  grupie- Elfy w pierwszym półroczu będą kontynuowane następujące elementy planu daltońskiego:

  1. Plan dnia- ten element planu daltońskiego przedstawia  za pomocą obrazków plan dnia w przedszkolu. Dzięki czemu pomaga on dzieciom w organizacji czasu oraz uświadamia dzieciom czynności występujące kolejno po sobie np. mycie rąk przed posiłkiem, spożywanie śniadania, zabawy z panią itd. Realizowanie tego elementu planu daltońskiego pozwoli dzieciom poczuć się bezpiecznie w przedszkolu.
  2. Dyżury (od jadalni, od łazienki)- Na tablicy w klasie znajdują się ilustracje związane z pełnionymi przez dzieci obowiązkami: dbałość o czystość w łazience, pomoc w rozkładaniu łyżek na stołach przed posiłkiem. Dzieci będą pełnić dyżury w parach. Przy każdej ilustracji z określonym dyżurem będą znajdować się znaczki dzieci. Pełnienie dyżurów wdraża do podejmowania współpracy, wzmacnia poczucie wartości i odpowiedzialności.
  3. Kolorowe Dni tygodnia- w tym elemencie każdy dzień ma określony kolor: poniedziałek - czerwony, wtorek - niebieski, środa - pomarańczowy, czwartek - zielony, piątek – żółty, sobota i niedziela- biały. Dzieci za pomocą kolorów łatwiej zapamiętają dni tygodnia. Jest to pomocne w odnoszeniu się do pewnych czynności, zdarzeń, które odbywają się w przedszkolu np. w poniedziałek jesteśmy pierwszy dzień w przedszkolu po weekendzie, w piątek jest j. angielski, itd.
  4. Wizualizacja półek- ten element ma pomóc w organizowaniu przestrzeni do pracy. Dzięki zdjęciom regałów, na których poukładane są zabawki np. puzzle, klocki, figurki, dzieci mogą odnieść się do nich w czasie porządkowania. Wizualizacja półek wspomaga poczucie odpowiedzialności i samodzielności.
  5. Pomocna dłoń nauczyciela- ten element dotyczy wyboru asystentów nauczyciela na dany tydzień. Dzieci te będą pomagać we wskazanych przez nauczyciela czynnościach, np. rozdawanie innym dzieciom z grupy pomocy dydaktycznych. Poprzez zastosowanie tego elementu dzieci uczą się współpracy, odpowiedzialności za powierzone zadania, wzmacnia się poczucie własnej wartości u dzieci.
  6. Wizualizacja pogody-ten element przedstawia za pomocą piktogramów pogodę. Wybrane dziecko zaznacza zaobserwowaną pogodę w ciągu dnia. Dzięki zastosowaniu tego elementu dzieci mają możliwość obserwacji, zauważania zmian w pogodzie w odniesieniu do obecnej pory roku.
  7. Hałasomierz- jest to wprowadzenie sygnalizatora jako wskaźnika poziomu hałasu podczas poszczególnych aktywności: zabawa swobodna, posiłki, zajęcia edukacyjne. Dzięki temu dzieci uczą się odpowiednio zachowywać w zależności od bieżącej aktywności w przedszkolu.
  8. Praca w parach (aby dzieci uczyły się współpracować z partnerem w trakcie zajęć, wykonywania wspólnych zadań)
  9. Praca w grupach (aby dzieci uczyły się współpracować w grupie w trakcie wykonywania wspólnych zadań)
  10. Tablica zadań (dzieci będą wykonywać określone zadanie na dany tydzień, które będzie omawiane na początku tygodnia i przyczepiane na tablicy zadań. Kiedy dziecko wykona zadanie w danym dniu, wtedy zaznaczy je na tablicy kartonikiem w odpowiednim kolorze w odniesieniu do kolorowych dni tygodnia (np. jeśli zadanie zostanie wykonane w poniedziałek, to zaznacza je czerwonym kartonikiem).
  11. Szwedzki stół (komponowanie kanapek z dostępnych produktów trakcie śniadania)
  12. Sami po sobie sprzątamy (porządkowanie stolików po skończonym posiłku: składanie talerzy, odnoszenie kubka do koszyka, wsunięcie krzesła do stolika)