Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Rozkład dnia

GodzinyCzynności dzieci
6:00 -7:00Kontakty indywidualne nauczyciela z dzieckiem: rozmowy wynikające z inicjatywy dziecka, zabawy stolikowe, zabawy swobodne w kącikach zainteresowań, obserwacje pedagogiczne relacji społecznych, porządkowanie miejsc zabawy wg wizualizacji, piktogramów, instrukcji czynnościowych.
7:00- 8:30

Zabawy integracyjne, zabawy ruchowe, ze śpiewem ćwiczenia poranne, realizacja elementów planu daltońskiego: oznaczanie na liście obecności, planowanie dnia, przydział dyżurów, omówienie zadań .

Obserwacje pedagogiczne dotyczące emocjonalnej sfery rozwoju dziecka.

Czynności samoobsługowe związane z przygotowaniem do śniadania.

8:30-9:00

Śniadanie. Wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłku, zachowania prawidłowej postawy przy stole. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania.

Wizualizacja czasu (np. spożywanie posiłku) przy pomocy „kolorowego zegara”.

9:00-10:00

Działania edukacyjne w oparciu o podstawę programową – zajęcia i zabawy edukacyjne. Zestawy zabaw i ćwiczeń gimnastycznych. Planowanie różnorodnych form aktywności dzieci na „tablicy zadań”. Planowanie pracy w parach, wybór lidera oraz “pomocnej dłoni”. Obserwacje pedagogiczne dotyczące sfery poznawczej dziecka .

Katecheza- 2x tygodniu, j. angielski- 2x w tygodniu

10:00-11:00

Owoc lub sok – II śniadanie

Zabawy w ogródku przedszkolnym, na boisku, w parku (gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze), spacery i wycieczki. Wspieranie dzieci w samodzielnym ubieraniu się i rozbieraniu z odzieży wierzchniej. Obserwacje pedagogiczne dotyczące sfery fizycznego rozwoju dziecka

11:00-12:00Wspieranie działań dotyczących mocnych i słabych stron dziecka – praca indywidualna. Zabawy zorganizowane i swobodne. Czynności higieniczne i samoobsługowe. Wspieranie dzieci w budowaniu zdrowego modelu żywieniowego poprzez zabawy i rozmowy.
12:00-12:30Obiad – ćwiczenie samodzielności w posługiwaniu się sztućcami. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych przed i po zakończeniu obiadu.
12:30-13:00

Wdrażanie do czynności higienicznych, samoobsługowych i porządkowych przed odpoczynkiem poobiednim– dzieci młodsze

Odpoczynek poobiedni. Relaks przy muzyce, słuchanie bajek, przygotowanie do wyjścia do ogrodu- dzieci starsze.

13:00-14:00

Odpoczynek poobiedni – dzieci młodsze

Zabawy w ogródku przedszkolnym, na boisku, w parku. Spacery, wycieczki. Zabawy ruchowe w ogrodzie lub na sali. Wspieranie dzieci w działaniach kształtujących umiejętność współpracy- dzieci starsze.

Obserwacje pedagogiczne dotyczące społecznej sfery rozwoju dziecka.

14:00- 15:00

Podwieczorek. Czynności samoobsługowe i porządkowe, dyżury dzieci.

Zabawy swobodne wynikające z inicjatywy dzieci.

15:00-17:00Działania edukacyjne (ćwiczenia słownikowe i gramatyczne). Praca samodzielna oraz praca w parach. Wspieranie działań dotyczących mocnych i słabych stron dziecka – praca indywidualna. Realizacja zadań wg „tablicy zadań”, samodzielne sprawdzanie stanu realizacji zadań tygodniowych. Podsumowanie realizacji zadań z nauczycielką. Zabawy spontaniczne w sali, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia.