Rozkład dnia
Godziny | Czynności dzieci |
---|---|
6:00 -7:00 | Kontakty indywidualne nauczyciela z dzieckiem: rozmowy wynikające z inicjatywy dziecka, zabawy stolikowe, zabawy swobodne w kącikach zainteresowań, obserwacje pedagogiczne relacji społecznych, porządkowanie miejsc zabawy wg wizualizacji, piktogramów, instrukcji czynnościowych. |
7:00- 8:30 | Zabawy integracyjne, zabawy ruchowe, ze śpiewem ćwiczenia poranne, realizacja elementów planu daltońskiego: oznaczanie na liście obecności, planowanie dnia, przydział dyżurów, omówienie zadań . Obserwacje pedagogiczne dotyczące emocjonalnej sfery rozwoju dziecka. Czynności samoobsługowe związane z przygotowaniem do śniadania. |
8:30-9:00 | Śniadanie. Wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłku, zachowania prawidłowej postawy przy stole. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania. Wizualizacja czasu (np. spożywanie posiłku) przy pomocy „kolorowego zegara”. |
9:00-10:00 | Działania edukacyjne w oparciu o podstawę programową – zajęcia i zabawy edukacyjne. Zestawy zabaw i ćwiczeń gimnastycznych. Planowanie różnorodnych form aktywności dzieci na „tablicy zadań”. Planowanie pracy w parach, wybór lidera oraz “pomocnej dłoni”. Obserwacje pedagogiczne dotyczące sfery poznawczej dziecka . Katecheza- 2x tygodniu, j. angielski- 2x w tygodniu |
10:00-11:00 | Owoc lub sok – II śniadanie Zabawy w ogródku przedszkolnym, na boisku, w parku (gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze), spacery i wycieczki. Wspieranie dzieci w samodzielnym ubieraniu się i rozbieraniu z odzieży wierzchniej. Obserwacje pedagogiczne dotyczące sfery fizycznego rozwoju dziecka |
11:00-12:00 | Wspieranie działań dotyczących mocnych i słabych stron dziecka – praca indywidualna. Zabawy zorganizowane i swobodne. Czynności higieniczne i samoobsługowe. Wspieranie dzieci w budowaniu zdrowego modelu żywieniowego poprzez zabawy i rozmowy. |
12:00-12:30 | Obiad – ćwiczenie samodzielności w posługiwaniu się sztućcami. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych przed i po zakończeniu obiadu. |
12:30-13:00 | Wdrażanie do czynności higienicznych, samoobsługowych i porządkowych przed odpoczynkiem poobiednim– dzieci młodsze Odpoczynek poobiedni. Relaks przy muzyce, słuchanie bajek, przygotowanie do wyjścia do ogrodu- dzieci starsze. |
13:00-14:00 | Odpoczynek poobiedni – dzieci młodsze Zabawy w ogródku przedszkolnym, na boisku, w parku. Spacery, wycieczki. Zabawy ruchowe w ogrodzie lub na sali. Wspieranie dzieci w działaniach kształtujących umiejętność współpracy- dzieci starsze. Obserwacje pedagogiczne dotyczące społecznej sfery rozwoju dziecka. |
14:00- 15:00 | Podwieczorek. Czynności samoobsługowe i porządkowe, dyżury dzieci. Zabawy swobodne wynikające z inicjatywy dzieci. |
15:00-17:00 | Działania edukacyjne (ćwiczenia słownikowe i gramatyczne). Praca samodzielna oraz praca w parach. Wspieranie działań dotyczących mocnych i słabych stron dziecka – praca indywidualna. Realizacja zadań wg „tablicy zadań”, samodzielne sprawdzanie stanu realizacji zadań tygodniowych. Podsumowanie realizacji zadań z nauczycielką. Zabawy spontaniczne w sali, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia. |